IT Support

Sveriges Fordonsverkstäders Förening erbjuder IT support!

Att en PC, programvaror och uppkopplingar blir mer och mer avancerade vet alla. Att fordon också blir mer avancerade vet vi inom branschen, säger Bo Ericsson vd för SFVF.

Snart ska vi införa SERMI*), vilket vi har skrivit om tidigare, och då ställs tuffare krav på IT säkerhet vid uppkoppling till bilar. Därför inför vi den nya tjänsten IT support för våra medlemmar.

Med detta branschspecifika supportavtal får du som medlemsföretag tillgång till SFVF:s IT support till en fast månadskostnad. Ni har fritt antal supportsamtal och inga övriga kostnader tillkommer. När ni får problem med datorn så är hjälpen bara ett telefonsamtal bort. Supporten sker över telefon via fjärrstyrning, med program som finns på IT-teams (vår samarbetspartners) hemsida. Även annan hjälp med inköp av hård- och mjukvara samt installation av nya datorer erbjuds, säger Bo Ericsson.

Det finns två nivåer av supportavtalet som specificeras nedan.

Nivå 1: För 240:- i månaden per dator, får ni fri IT support utan avtalad inställelsetid.
Med detta menas att det inte är inom någon avtalad tid vi börjar arbeta med ert ärende, efter ni felanmält till oss, utan att vi tar detta så fort vi får möjlighet.

Nivå 2: För 550:- i månaden per dator, får ni fri IT support med fyra (4) timmars inställelsetid.
Med detta menas att vi efter att vi får er felanmälan, senast börjar arbeta med ärendet inom 4 arbetstimmar.

Priserna är exklusive moms. Det är möjligt att variera nivå på supportavtal per dator.

Arbetstid är 08:00 – 17:00 helgfria vardagar med lunchstängt 12:00-13:00.

Har ni en IT-miljö med servrar så har vi även supportavtal för detta.

För frågor som rör IT, kontakta oss gärna på telefon 08-410 91 012 eller via email IT@sfvf.eu.

Avtal som gäller IT support skrivs med SFVF
.
Var god kontakta Sandra Norman per telefon 08-519 475 12 eller via email sandra.norman@sfvf.eu.

Detta erbjudande gäller endast för företag inom fordonsbranschen.

*) Vad är SERMI?
SERMI är en ackreditering på mekanikernivå. Teknikern får en personlig USB-nyckel för att via en centralt placerad server komma åt teknisk information som av fordonstillverkarna betraktas som säkerhetsrelaterad. Det kan vara teknisk information om stöldskydd och motorstyrning. Verkstaden tvingas inneha ett certifikat som visar att de är en verkstad som reparerar bilar.